Pages

Wednesday 7 October 2015

MINYAK ZAITUN DAN BATU KARANG




 



Kesan PEVOO atau POEVOO pada sistem hepatobiliari adalah bahawa ia mrupakan cholagogue (agen perubatan yang menggalakkan pelepasan hempedu), memastikan pengaliran hempedu optimum dan pengosongan penuh pundi hempedu.
Kesan lain adalah cholecystokinetic, iaitu ia merangsang penguncupan pundi hempedu yang amat berguna dalam rawatan dan pencegahan gangguan daripada saluran hempedu. Ia merangsang sintesis garam hempedu di dalam hati dan ia meningkatkan jumlah kolesterol dikeluarkan oleh hati. Maka dapat berfungsi mhalang batu karang.
Selain itu ikhtiar limau nipis digabungkan dengan Pevoo. Caranya ialah ambil sesudu besar air perahan limau nipis dan sesudu besar pevoo dengan empat cawan air. Mereka yang mengamalkannya melaporkan biasanya batu karang akan keluar bersama air kencing beberapa jam selepas mengambil bahan tersebut.
Sitrat dikatakan berupaya melarutkan batu karang dan pevoo pula dipercayai berfungsi sebagai pelincir. Rakyat di Malaysia dan Asia Tenggara biasa minum air limau nipis. Penduduk di negara hemisfera utara pula biasa mengambil lemoned iaitu air minuman mengandungi perahan lemon segar.
More: http://www.sinarharian.com.my/

HUBUNGI SEKARANG 019-2064308


1 comments:

  1. New York Sports Betting: Where to Bet in New York - KTNV
    You 안성 출장마사지 can bet 대전광역 출장안마 in New York, 익산 출장샵 like Las Vegas and Atlantic City, where there is 광주광역 출장마사지 no legal sportsbook available. But, 군산 출장안마 if you're looking to bet your

    ReplyDelete